Καρδιακή Ανεπάρκεια

Καρδιακή Ανεπάρκεια

Η καρδιακή ανεπάρκεια είναι να από τα πιο δύσκολα προβλήματα στην καρδιολογία. Η καρδιά, που είναι μια ισχυρή αντλία, δεν μπορεί να στείλει στον οργανισμό την ποσότητα του αίματος που αυτός χρειάζεται γιατί έχει μειωθεί η δύναμή της. Αυτό συμβαίνει γιατί διάφορες καταστάσεις την έχουν επηρεάσει αρνητικά μειώνοντας τη συσταλτικότητά της.

ΑΙΤΙΕΣ
Μπορεί να προκληθεί από ένα έμφραγμα του μυοκαρδίου που καταστρέφει τμήματα της καρδιάς. Από προβλήματα βαλβίδων που μπορούν να προκαλέσουν διάταση των κοιλοτήτων της. Από μυοκαρδιοπάθειες. Που είτε αδυνατίζουν το μυοκάρδιο είτε προκαλούν πάχυνση των τοιχωμάτων που δυσκολεύει την προώθηση του αίματος. Από μυοκαρδίτιδα δηλαδή φλεγμονή του μυοκαρδίου που το ταλαιπωρεί και μειώνει τη λειτουργικότητά του. Και άλλα αίτια μπορούν να προκαλέσουν καρδιακή ανεπάρκεια.

Συμπτώματα

Η συμπτωματολογία της είναι έντονη δύσπνοια ακόμη και σε ηρεμία, εύκολη κόπωση και μεγάλη αδυναμία. Μια πολύ σοβαρή εξέλιξη της νόσου είναι το λεγόμενο πνευμονικό οίδημα . Η καρδιά μη μπορώντας να προωθήσει το αίμα, το αφήνει να πλημμυρίσει τα πνευμόνια και να γεμίσει τις κυψελίδες όπου κανονικά βρίσκεται μόνο αέρας. Έτσι ο ασθενής αισθάνεται ότι πνίγεται αφού δεν μπορεί να αναπνεύσει και αν δεν αντιμετωπιστεί σωστά μπορεί να οδηγηθεί και σε θάνατο. Ο θάνατος παραμονεύει ακόμη και λόγω πολύ σοβαρών αρρυθμιών. Οι δραστηριότητες του ασθενή μειώνονται. Γεμίζει το σώμα του με υγρά που κατακρατά και ο ύπνος του γίνεται προβληματικός.

Η ποιότητα της ζωής του ασθενή επηρεάζεται, πολλοί ασθενείς για να διανύσουν λίγα μέτρα πρέπει να καταβάλουν τεράστια προσπάθεια και η δύσπνοια που εμφανίζουν είναι έντονη. Άλλοι κοιμούνται καθιστοί γιατί μόλις ξαπλώσουν, λόγω βαρύτητας τα υγρά επιστρέφουν στα πνευμόνια και τους προκαλούν έντονη δύσπνοια. Άλλοι μετά από λίγη ώρα ύπνου πετάγονται και ανοίγουν το παράθυρο για να αναπνεύσουν.

Θεραπεία

Η καρδιακή ανεπάρκεια είναι μια πολύ βαριά και επικίνδυνη κατάσταση που απαιτεί πολύ μεγάλη εμπειρία από μέρους του καρδιολόγου προκειμένου να αντιληφθεί τους κινδύνους. Να δώσει τη σωστή θεραπεία. Να ενημερώσει αναλυτικά τον ασθενή και το περιβάλλον του για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν και να τροποποιηθούν οι δραστηριότητες του ασθενή χωρίς να υποβαθμίζεται η ποιότητα της ζωής του. Ο ασθενής με καρδιακή ανεπάρκεια είναι ένας χρονίως πάσχων, που από τη συνεργασία του με τον έμπειρο καρδιολόγο του εξαρτάται το πως θα ζει και πόσο.

SOCIALMEDIA

Ψώχιας Πολύκαρπος, MD. MSc. PhDc

Στρατιωτικός Ιατρός – Ειδικός Καρδιολόγος
Ειδικευθείς στο Imperial College London, UK και στο Π.Γ.Ν.Θ. ΑΧΕΠΑ
Κάτοχος Ευρωπαϊκού Διπλώματος Καρδιολογίας
Κάτοχος Ευρωπαϊκού Διπλώματος Υπερηχοκαρδιογραφίας
Υποψήφιος Διδάκτωρ ΑΠΘ

ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ

Εξέταση κατόπιν ραντεβού

Copyright by Kardiologos-Psochias.gr 2022. All rights reserved.